Pályázataink

 

ü  2011-ben nyertes pályázatként infrastrukturálisfejlesztésre, 7.812.300 Ft-ot használhatott fel az iskola, mely 6 tanteremben interaktív táblákat és új számítógépeket jelentett a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0561 „Intelligens iskola megteremtése informatikai infrastrukturális fejlesztéssel” elnevezésű pályázaton.

E pályázat fenntartása még folyamatos.

TIOP- 1.1.1/07-1-2008-0561      Összefoglalás                                         

 

E pályázat folytatásaként a TIOP-1.1.1-12/1-2012-0001 azonosítószámú, „Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban” projekt keretében 2014 októberében 5 tanári és 16 tanulói notebook-t kapott iskolánk.

 

ü  Szakmai projektekben is részt veszünk. A Szegedi Tudományegyetemmel a „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című, a TÁMOP 3.1.9/1-2009-0001 számú pályázatban konzorciumi tagok vagyunk. Ezen pályázat keretén belül hozzájárultunk az országos kompetencia mérés feladatainak összeállításához. Tanulóink így már az alsóbb évfolyamokon is találkozhattak kompetencia alapú tesztekkel.  Az eredményeket megküldték iskolánknak, így nevelőink személyre szabottan tudják összeállítani a fejlesztendő területeket a gyerekek esetében. A 2012/2013. tanévtől második fázisába került a projekt, azaz megkezdődtek az online mérések is a papíralapú mérések mellett. A mérések a jelenlegi 4. és 8. osztályosokat érinti és érintette folyamatosan.

 

ü  Partner intézmény vagyunk több szegedi és térségi iskolával együtt a Szegedi Tudományegyetem TÁMOP-3.1.3-10/2-2010-0013 számú „Természetismereti tudástárra támogatott közoktatás fejlesztés”című projekt megvalósításában. A projekt keretén belül a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziumban megépült egy természettudományos Diáklaboratórium (SzeReTed) ahol fizika, kémia, földrajz, biológia tantárgyakhoz kapcsolódóan kísérletezhetnek, versenyezhetnek a gyerekek. Tanulóink 2013. május-június hónapokban használhatták először e labort. 2013-ban még tanulóink utaztatása a pályázat keretén belül biztosított volt. Tapasztalataink nagyon kedvezőek. A pedagógus kollégák részéről jelentős előkészületi munkával jár egy ilyen kihelyezett óra. A projektben való részvételünk folyamatos.

 

ü  Partner intézmény vagyunk a Bordányi Faluház TÁMOP 3.2.13-12/1. „Kulturális kavalkád” elnevezésű projektjében. Ezen pályázat keretében tanulóink az első félévben rendhagyó könyvtári órákon vehettek részt öt alkalommal (1-5. osztályok), a második félévben pedig 3 programunk, versenyünk, valamint 5 kihelyezett rendhagyó óra (Budapest - Hagyományok Háza, Szeged – Móra Ferenc Múzeum, Tudástár, történelmi emlékhelyek, Somogyi Könyvtár, Zákányszék – Öreg tanya, Madárkert) megtartása került finanszírozásra pályázati keretből. A projekt zárására 2014. június 20-án került sor. Fenntartási kötelezettséget a rendhagyó könyvtári órákra vállalt iskolánk, melyből kettő már az első félévben megtartásra került. A programjaink közül folytatjuk a vers és mesemondó versenyünket is és az akadályverseny is minden évben megrendezésre kerül.

 

ü  2013. december hónapban sikerült valamennyi számítógépünkre pályázat keretében elnyernünk a Panda vírusirtó programot 1 évre.  2014 decemberében ezt a kedvezményes lehetőséget alapítványunk fizette ki (az összes gépre 1 évre 50 ezer Ft).

 

ü  Más szervezetek által elnyert pályázati támogatás keretén belül iskolánk is részesült a NETFIT méréshez szükséges eszközökből. Három pedagógus részt vett a továbbképzésen is. A felmérés a második félév feladata.

 

ü  A kölyökatlétika továbbképzésen is részt vett egy pedagógus. Ennek keretén belül augusztus hónapban megkaptuk a 200 ezer Ft értékű felszerelést. A megállapodás aláírása megtörtént. Tanulóink rendszeresen használják az eszközöket.

 

ü  A Bozsik program keretén belül is kapnak tanulóink sporteszközöket, motivációs ajándékokat.

 

ü  TÁMOP-6.1.2. A-14/1-2014-0001. „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával” projektben is részt vesz iskolánk. Rövidebb nevén TIE, azaz Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztési program, mely két ütemből áll és közel három millió Ft értékű eszközöket fog kapni iskolánk (sporteszközök, játékok, mobil hangosító berendezés, stb). A program célja a megfelelő egészségtudatos szemléletmód kialakítása, a gyermekek, tanulók (mindennapos) egészségfejlesztéssel összefüggő készségeinek, ismereteinek bővítése, és ezek viselkedésbe történő beépítése, főként közösségépítő, egészségfejlesztési és testmozgás programok segítségével.

TIE, azaz Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztési program,

 

2015 - 2016. tanév

Pályázataink

 

ü  2011-ben nyertes pályázatként infrastrukturálisfejlesztésre, 7.812.300 Ft-ot használhatott fel az iskola, mely 6 tanteremben interaktív táblákat és új számítógépeket jelentett a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0561 „Intelligens iskola megteremtése informatikai infrastrukturális fejlesztéssel” elnevezésű pályázaton.

E pályázat fenntartása még folyamatos. A fenntartási időszak 2016-ban fog lejárni (ősszel).

 

E pályázat folytatásaként a TIOP-1.1.1-12/1-2012-0001 azonosítószámú, „Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban” projekt keretében 2014 októberében 5 tanári és 16 tanulói notebook-t kapott iskolánk. Ennek beüzemeléséhez a villamos áram vezetéket a téli szünetben önkormányzatunk segítségével sikerült kiépítenünk. Az érintésvédelmi jegyzőkönyv 2015. januárjában készült el.

A pályázat folytatásaként 2015 telén érkezett két szoftver (idegen-nyelvi és szövegértést fejlesztő szoftverek).

A sávszélességünk bővítésére várhatóan február elején kerül sor.

 

ü  Szakmai projektekben is részt veszünk. A Szegedi Tudományegyetemmel a „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című, a TÁMOP 3.1.9-08/1-2009-0001  valamint a TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001 számú pályázatban konzorciumi tagok vagyunk. Ezen pályázat keretén belül hozzájárultunk az országos kompetencia mérés feladatainak összeállításához. Tanulóink így már az alsóbb évfolyamokon is találkozhattak kompetencia alapú tesztekkel.  Az eredményeket megküldték iskolánknak, így nevelőink személyre szabottan tudják összeállítani a fejlesztendő területeket a gyerekek esetében. A 2012/2013. tanévtől második fázisába került a projekt, azaz megkezdődtek az online mérések is a papíralapú mérések mellett.

A 2015/2016-os tanévben ismételten felkérte iskolánkat az SZTE Oktatáselméleti kutatócsoportja az első évfolyamosok 8 évig tartó folyamatos mérésére. Az iskola-elő készültségi felmérések október-november hónap folyamán 5 területen (10 mérési alkalom) lezajlottak. Ezek mind online mérések voltak. 

 

ü  Partner intézmény vagyunk több szegedi és térségi iskolával együtt a Szegedi Tudományegyetem TÁMOP-3.1.3-10/2-2010-0013 számú „Természetismereti tudástárra támogatott közoktatás fejlesztés”című projekt megvalósításában. A projekt keretén belül a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziumban megépült egy természettudományos Diáklaboratórium (SzeReTed) ahol fizika, kémia, földrajz, biológia tantárgyakhoz kapcsolódóan kísérletezhetnek, versenyezhetnek a gyerekek. Tanulóink 2013. május-június hónapokban használhatták először e labort. 2013-ban még tanulóink utaztatása a pályázat keretén belül biztosított volt. Tapasztalataink nagyon kedvezőek. A pedagógus kollégák részéről jelentős előkészületi munkával jár egy ilyen kihelyezett óra. A projektben való részvételünk folyamatos. Továbbra is mennek tanulóink a laborba, csak 2014-től már saját költségen a menetrend szerinti járattal közlekedtek. Részt veszünk a versenyeken és a bemutató kísérletekben is.

 

ü  Partner intézmény vagyunk a Bordányi Faluház TÁMOP 3.2.13-12/1. „Kulturális kavalkád” elnevezésű projektjében. Ezen pályázat keretében tanulóink a 2013-14-es tanévben rendhagyó könyvtári órákon vehettek részt öt alkalommal (1-5. osztályok), a második félévben 3 programunk, versenyünk volt, valamint 5 kihelyezett rendhagyó óra (Budapest - Hagyományok Háza, Szeged – Móra Ferenc Múzeum, Tudástár, történelmi emlékhelyek, Somogyi Könyvtár, Zákányszék – Öreg tanya, Madárkert) megtartása került finanszírozásra pályázati keretből. Fenntartási kötelezettséget a rendhagyó könyvtári órákra vállalt iskolánk, A programjaink közül folytatjuk a vers és mesemondó versenyünket is és az akadályverseny is minden évben megrendezésre kerül.

 

ü  2013. december hónapban sikerült valamennyi számítógépünkre pályázat keretében elnyernünk a Panda vírusirtó programot 1 évre.  2014 decemberében ezt a kedvezményes lehetőséget alapítványunk fizette ki (az összes gépre 1 évre 50 ezer Ft).

Ma már ingyenes vírusirtó került telepítésre gépeinkre a rendszergazda által.

 

 

ü  A Bozsik program keretén belül is kapnak tanulóink sporteszközöket, motivációs ajándékokat.

 

ü  TÁMOP-6.1.2. A-14/1-2014-0001. „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával” projektben is részt vesz iskolánk. Rövidebb nevén TIE, azaz Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztési program. E pályázat folytatódott még szeptember és október hónapban különböző programokkal és folyamatosan a mai napig is érkeznek a különböző sporteszközök, játékok. A program célja a megfelelő egészségtudatos szemléletmód kialakítása, a gyermekek, tanulók (mindennapos) egészségfejlesztéssel összefüggő készségeinek, ismereteinek bővítése, és ezek viselkedésbe történő beépítése, főként közösségépítő, egészségfejlesztési és testmozgás programok segítségével. E tanévben is folytatódott a program és az eszközök szállítása is folyamatos, melyet a pályázat keretében kap iskolánk.

 

ü  TÁMOP 6.1.5. „ Egy lépés az egészségünkért – Csongrád-megye komplex egészségfejlesztési programja” elnevezésű pályázatnak is élvezői lehettek tanulóink. 15-15 fővel lovas-táborban és aquatréningen vehettek részt.

 

ü  2016. január 30-án, Budapesten átvehetjük az „Örökös Ökoiskola” címet. Iskolánkat Ábrahám Enikő a pályázat írója, az öko-munkacsoport vezetője képviseli az ünnepélyes díjátadón.

 

ü  Alapítványunk is minden évben részt vesz a „Köszönjük Sió!” iskolatáska programjában, melynek keretében a tanévnyitón már évek óta 15-18 db iskolatáskát tudunk kiosztani a rászorulóalsó tagozatos gyermekeink között.


 

2016 - 2017. tanév

Pályázataink

 

ü  2011-ben nyertes pályázatként infrastrukturálisfejlesztésre, 7.812.300 Ft-ot használhatott fel az iskola, mely 6 tanteremben interaktív táblákat és új számítógépeket jelentett a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0561 „Intelligens iskola megteremtése informatikai infrastrukturális fejlesztéssel” elnevezésű pályázaton.

E pályázat fenntartása még folyamatos. A fenntartási időszak 2016-ban fog lejárni (ősszel).

 

E pályázat folytatásaként a TIOP-1.1.1-12/1-2012-0001 azonosítószámú, „Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban” projekt keretében 2014 októberében 5 tanári és 16 tanulói notebook-t kapott iskolánk. Ennek beüzemeléséhez a villamos áram vezetéket a téli szünetben önkormányzatunk segítségével sikerült kiépítenünk. Az érintésvédelmi jegyzőkönyv 2015. januárjában készült el.

A pályázat folytatásaként 2015 telén érkezett két szoftver (idegen-nyelvi és szövegértést fejlesztő szoftverek).

A sávszélességünk bővítésére várhatóan február elején kerül sor.

 

ü  Szakmai projektekben is részt veszünk. A Szegedi Tudományegyetemmel a „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című, a TÁMOP 3.1.9-08/1-2009-0001  valamint a TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001 számú pályázatban konzorciumi tagok vagyunk. Ezen pályázat keretén belül hozzájárultunk az országos kompetencia mérés feladatainak összeállításához. Tanulóink így már az alsóbb évfolyamokon is találkozhattak kompetencia alapú tesztekkel.  Az eredményeket megküldték iskolánknak, így nevelőink személyre szabottan tudják összeállítani a fejlesztendő területeket a gyerekek esetében. A 2012/2013. tanévtől második fázisába került a projekt, azaz megkezdődtek az online mérések is a papíralapú mérések mellett.

A 2015/2016-os tanévben ismételten felkérte iskolánkat az SZTE Oktatáselméleti kutatócsoportja az első évfolyamosok 8 évig tartó folyamatos mérésére. Az iskola-elő készültségi felmérések október-november hónap folyamán 5 területen (10 mérési alkalom) lezajlottak. Ezek mind online mérések voltak. 

 

ü  Partner intézmény vagyunk több szegedi és térségi iskolával együtt a Szegedi Tudományegyetem TÁMOP-3.1.3-10/2-2010-0013 számú „Természetismereti tudástárra támogatott közoktatás fejlesztés”című projekt megvalósításában. A projekt keretén belül a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziumban megépült egy természettudományos Diáklaboratórium (SzeReTed) ahol fizika, kémia, földrajz, biológia tantárgyakhoz kapcsolódóan kísérletezhetnek, versenyezhetnek a gyerekek. Tanulóink 2013. május-június hónapokban használhatták először e labort. 2013-ban még tanulóink utaztatása a pályázat keretén belül biztosított volt. Tapasztalataink nagyon kedvezőek. A pedagógus kollégák részéről jelentős előkészületi munkával jár egy ilyen kihelyezett óra. A projektben való részvételünk folyamatos. Továbbra is mennek tanulóink a laborba, csak 2014-től már saját költségen a menetrend szerinti járattal közlekedtek. Részt veszünk a versenyeken és a bemutató kísérletekben is.

 

ü  Partner intézmény vagyunk a Bordányi Faluház TÁMOP 3.2.13-12/1. „Kulturális kavalkád” elnevezésű projektjében. Ezen pályázat keretében tanulóink a 2013-14-es tanévben rendhagyó könyvtári órákon vehettek részt öt alkalommal (1-5. osztályok), a második félévben 3 programunk, versenyünk volt, valamint 5 kihelyezett rendhagyó óra (Budapest - Hagyományok Háza, Szeged – Móra Ferenc Múzeum, Tudástár, történelmi emlékhelyek, Somogyi Könyvtár, Zákányszék – Öreg tanya, Madárkert) megtartása került finanszírozásra pályázati keretből. Fenntartási kötelezettséget a rendhagyó könyvtári órákra vállalt iskolánk, A programjaink közül folytatjuk a vers és mesemondó versenyünket is és az akadályverseny is minden évben megrendezésre kerül.

Szakmai beszámoló

 

ü  2013. december hónapban sikerült valamennyi számítógépünkre pályázat keretében elnyernünk a Panda vírusirtó programot 1 évre.  2014 decemberében ezt a kedvezményes lehetőséget alapítványunk fizette ki (az összes gépre 1 évre 50 ezer Ft).

Ma már ingyenes vírusirtó került telepítésre gépeinkre a rendszergazda által.

 

 

ü  A Bozsik program keretén belül is kapnak tanulóink sporteszközöket, motivációs ajándékokat.

 

ü  TÁMOP-6.1.2. A-14/1-2014-0001. „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával” projektben is részt vesz iskolánk. Rövidebb nevén TIE, azaz Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztési program. E pályázat folytatódott még szeptember és október hónapban különböző programokkal és folyamatosan a mai napig is érkeznek a különböző sporteszközök, játékok. A program célja a megfelelő egészségtudatos szemléletmód kialakítása, a gyermekek, tanulók (mindennapos) egészségfejlesztéssel összefüggő készségeinek, ismereteinek bővítése, és ezek viselkedésbe történő beépítése, főként közösségépítő, egészségfejlesztési és testmozgás programok segítségével. E tanévben is folytatódott a program és az eszközök szállítása is folyamatos, melyet a pályázat keretében kap iskolánk.

 

ü  TÁMOP 6.1.5. „ Egy lépés az egészségünkért – Csongrád-megye komplex egészségfejlesztési programja” elnevezésű pályázatnak is élvezői lehettek tanulóink. 15-15 fővel lovas-táborban és aquatréningen vehettek részt.

 

ü  2016. január 30-án, Budapesten átvehetjük az „Örökös Ökoiskola” címet. Iskolánkat Ábrahám Enikő a pályázat írója, az öko-munkacsoport vezetője képviseli az ünnepélyes díjátadón.

 

ü  Alapítványunk is minden évben részt vesz a „Köszönjük Sió!” iskolatáska programjában, melynek keretében a tanévnyitón már évek óta 15-18 db iskolatáskát tudunk kiosztani a rászorulóalsó tagozatos gyermekeink között.

 

Pályázataink 2017-2018.

bullet2011-ben nyertes pályázatként infrastrukturálisfejlesztésre, 7.812.300 Ft-ot használhatott fel az iskola, mely 6 tanteremben interaktív táblákat és új számítógépeket jelentett a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0561 „Intelligens iskola megteremtése informatikai infrastrukturális fejlesztéssel” elnevezésű pályázaton.

E pályázat fenntartása 2016-ban lejárt.

bulletE pályázat folytatásaként a TIOP-1.1.1-12/1-2012-0001 azonosítószámú, „Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban” projekt keretében 2014 októberében 5 tanári és 16 tanulói notebook-t kapott iskolánk. Ennek beüzemeléséhez a villamos áram vezetéket a téli szünetben önkormányzatunk segítségével sikerült kiépítenünk. Az érintésvédelmi jegyzőkönyv 2015. januárjában készült el.
bulletA pályázat folytatásaként 2015 telén érkezett két szoftver (idegen-nyelvi és szövegértést fejlesztő szoftverek), melyek 2016-ban kerültek beüzemelésre.

bulletTársadalmi Infrastruktúra Operatív Program: Köznevelési intézmények tantermi informatikai eszközeinek modernizációja c. Kiemelt Projekt Felhívásához Kódszám: TIOP-1.1.1 A-15/1 keretében beszerzésre került 17 számítógép tartozékokkal, 8 db LEDBLT monitor, 1 db DELL POWEREDGE T20 Szerver, és 1 db HPE ARUBA 2530 24G SWITCH 2016-ban.

bulletSzakmai projektekben is részt veszünk. A Szegedi Tudományegyetemmel a „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című, a TÁMOP 3.1.9-08/1-2009-0001 valamint a TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001 számú pályázatban konzorciumi tagok vagyunk. Ezen pályázat keretén belül hozzájárultunk az országos kompetencia mérés feladatainak összeállításához. Tanulóink így már az alsóbb évfolyamokon is találkozhattak kompetencia alapú tesztekkel. Az eredményeket megküldték iskolánknak, így nevelőink személyre szabottan tudják összeállítani a fejlesztendő területeket a gyerekek esetében. A 2012/2013. tanévtől második fázisába került a projekt, azaz megkezdődtek az online mérések is a papíralapú mérések mellett.

A 2015/2016-os tanévben ismételten felkérte iskolánkat az SZTE Oktatáselméleti kutatócsoportja az első évfolyamosok 8 évig tartó folyamatos mérésére.

Az iskola előkészültségi mérések a 2016/2017-es és 2017/2018-as tanévünkben is lezajlottak. A longitudinális mérésekben az 1. a 2. és a 6. évfolyamos tanulóink vettek részt az első félévben, a 3. és 7. évfolyamosok a második félévben.

Ezen felül csatlakoztunk minden évfolyamon a vertikális mérések lebonyolításához is. A nyolcadik évfolyamosoknál megtörtént a mérés, mely a tanulók internet böngésző programjai használatának készségét mérte. A 2. évfolyamosok esetében a színérzékenységet vizsgálták.

A 2017/2018. tanév első félévében a 3. évfolyamosok kérdőívezésére és a 7. évfolyam matematika és természettudományos képességének online mérésére is sor került.

bulletA 2017/2018. tanévben csatlakoztunk az Oktatási Hivatal MaTalent3 tehetségazonosító online méréséhez is, mely a 4. évfolyamos tanulók matematika tudására terjed ki. Egy tanulónk kiemelt tehetség ígéretnek lett beazonosítva.

bulletPartner intézmény vagyunk több szegedi és térségi iskolával együtt a Szegedi Tudományegyetem TÁMOP-3.1.3-10/2-2010-0013 számú „Természetismereti tudástárra támogatott közoktatás fejlesztés”című projekt megvalósításában. A projekt keretén belül a SZTE Gyakorló Gimnáziumban megépült egy természettudományos Diáklaboratórium (SzeReTed) ahol fizika, kémia, földrajz, biológia tantárgyakhoz kapcsolódóan kísérletezhetnek, versenyezhetnek a gyerekek. Tanulóink 2013. május-június hónapokban használhatták először e labort. 2013-ban még tanulóink utaztatása a pályázat keretén belül biztosított volt. Tapasztalataink nagyon kedvezőek. A pedagógus kollégák részéről jelentős előkészületi munkával jár egy ilyen kihelyezett óra. A projektben való részvételünk folyamatos. Továbbra is mennek tanulóink a laborba, csak 2014-től már saját költségen a menetrend szerinti járattal közlekedtek. Részt veszünk a versenyeken és a bemutató kísérletekben is annak ellenére, hogy a fenntartási időszak lezárult. (Fenntartási időszak vége: 2018.02.28.)

bulletPartner intézmény vagyunk a Bordányi Faluház TÁMOP 3.2.13-12/1. „Kulturális kavalkád” elnevezésű projektjében. Ezen pályázat keretében tanulóink a 2013-14-es tanévben rendhagyó könyvtári órákon vehettek részt öt alkalommal (1-5. osztályok), a második félévben 3 programunk, versenyünk volt, valamint 5 kihelyezett rendhagyó óra (Budapest - Hagyományok Háza, Szeged – Móra Ferenc Múzeum, Tudástár, történelmi emlékhelyek, Somogyi Könyvtár, Zákányszék – Öreg tanya, Madárkert) megtartása került finanszírozásra pályázati keretből. Fenntartási kötelezettséget a rendhagyó könyvtári órákra vállalt iskolánk, A programjaink közül folytatjuk a vers és mesemondó versenyünket is és az akadályverseny is minden évben megrendezésre kerül. (Fenntartási időszak vége: 2019.02.28.)

bulletTÁMOP-6.1.2. A-14/1-2014-0001. „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával” projektben is részt vesz iskolánk. Rövidebb nevén TIE, azaz Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztési program. E pályázat folytatódott még a 2015/2016-os tanévben is programokkal és eszköz szállítással. A projekt célja a megfelelő egészségtudatos szemléletmód kialakítása, a gyermekek, tanulók (mindennapos) egészségfejlesztéssel összefüggő készségeinek, ismereteinek bővítése, és ezek viselkedésbe történő beépítése, főként közösségépítő, egészségfejlesztési és testmozgás programok segítségével. A tavalyi tanévben a Nevelési-Pedagógiai Programunkba is belevettük a helyi TIE projektek megvalósítását. (Fenntartási időszak vége: 2020.12.01.)

bulletEFOP-3.2.4. Digitális kompetencia fejlesztése elnevezésű kiemelt projekt keretében iskolánkban megtörtént a teljes Wi-Fi lefedettség kiépítése. 22 db tanári-intézményi notebookot és 30 db tanulói tabletet kapott iskolánk.

bulletA Szegedi Tudományegyetem készségfejlesztő és kommunikációs programjainak megvalósítása a felsőoktatásba való bekerülés előmozdítására és az MTMI szakok népszerűsítésére EFOP-3.4.4-16-2017-00015 azonosítószámú pályázatának köszönhetően a Tudástár április 9.-én fizika és info-robotika témakörben tartott foglalkozásokat helyben, április 16.-án pedig biológia-kémia-csillagászat témakörökben került sor az előadásokra, melyeken a felső tagozatos tanulóink vettek részt.

bullet2016. január 30-án birtokunkba került az „Örökös Ökoiskola” cím. A cím továbbra is kötelez bennünket az öko kritériumok minél teljesebb körű megvalósítására. 2018. februárjában aláírásra került a Zabosfa Kertész Kft.-vel egy együttműködési megállapodás, melynek keretén belül sikerült megvalósítanunk, az udvarban kialakítanunk a biokertet. A teljes energetikai TOP-os beruházás előtt, melyet Zákányszék Község Önkormányzata által benyújtott pályázatnak köszönhetünk sikerült az iskolában már több mint 20 éve lakó denevéreket is biztonságosan kiköltöztetnünk. A kisiskolák versenyében a papírgyűjtésben is megszereztük az első helyezést. A Szegedi Tankerületi Központtól többek között ezért is, átvehettük a „Környezetért” – díjat.

 

bulletAlapítványunk is minden évben részt vesz a „Köszönjük Sió!” iskolatáska programjában, melynek keretében a tanévnyitón már évek óta iskolatáskát tudunk kiosztani a rászoruló alsó tagozatos gyermekeink között.

bulletAlapítványunkon keresztül minden évben több osztályunk is részt vesz a „Reál osztálykassza” pályázaton is.

bulletAlapítványunknak köszönhetően a bordányi Kulturális és Szabadidő Egyesület révén a 7-8. osztályos tanulóink a „Morajlás – Új ifjúsági közösségek és programok a horizonton” című EFOP-1.2.2-15-2016-00256 sz. projekt keretében vehettek részt helyben gyereknapunkon megtartásra kerülő érdekes és hasznos programokon, előadáson.

bulletA Bozsik program keretén belül is kapnak tanulóink sporteszközöket, motivációs ajándékokat.

bullet Minden évben pályázatot nyújtunk be az Erzsébet-táborokra Ezen a nyáron 39 fő tanuló és 3 fő pedagógusunk vesz részt Fonyódligeten táborban.

bulletZákányszék Községi Önkormányzat által benyújtott nyertes TOP-os pályázat megvalósítási munkálatai nem zavarták a sikeres tanév zárást. Bízunk abban, hogy a munkálatok a nyári szünetben megtörténnek. Köszönjük Önkormányzatunknak, a Képviselő-testület minden tagjának, hogy ez a beruházás megvalósulhat.

bulletFenti pályázatokon felül sok rajzpályázaton is részt vesznek tanulóink mind az általános iskolás, mind a művészeti iskolás növendékek. Az első osztályosok indultak a „Mosolygó fogacskák” pályázaton, a Szeretem a természetet, valamint a Hulladékból állatka pályázaton is.

bulletTanév végi pályázataink, melyek a következő tanév munkatervét és pedagógiai folyamatait meghatározzák:

bulletBoldog iskola pályázat

bulletPedagógusképzés az Értő Olvasásért pályázat

bulletA Tankerület visszajelzése alapján intézményük, mint Mintaiskola részt vesz az  Országos Közegészségügyi Intézet EFOP 1.8.0.-VEKOP-17-2017-00001 „Egészségügyi ellátórendszer szakmai módszertani fejlesztése” című kiemelt projekt, 7-18 éves korosztály egészségtudatosságának fejlesztését célzó programjában, az országos szinten kialakításra kerülő Egészségfejlesztő Iskolák Hálózatában.

bulletA helyi művelődési ház pályázatainak köszönhetően Fűvészkerti, múzeumi látogatáson vehetnek részt a 4-5. osztályosok még tanév elején, a második félévben rendhagyó könyvtári órákra is sor kerül.

bulletEgyüttműködés a Mórahalmi Egészségfejlesztési Iroda munkatársaival. Az iroda létrehozását az EFOP 1.8.19-17 pályázat támogatja. A tanév végén minden osztályunk elkészítette az egészség – pókháló ábráját, mely kiállításra kerül.

bulletBelső, tankerületi pályázat keretében „Otthon-hete” szeptember 17-21. között történő megvalósítása. 500 ezer Ft használható fel.

bulletBelső, tankerületi pályázat keretében új citerák beszerzésére is sor kerül közel 500 ezer Ft értékben.